Amerikan Hastanesi Amiral Mark L. Bristol liderliğinde 1920
yılında kurulmuştur. Hastanenin kuruluş amacı kendisinin açılış konuşmasında
belirttiği gibi: ‘Tüm ırk, din ve milletlere eşit şartlarda sağlık hizmeti
vermek; Türkiye’nin bu konudaki acil ihtiyaçlarını giderecek hemşireler
yetiştirecek bir Hemşirelik Okulu kurmak; Amerikalılar, Türkler ve diğer bütün
milletlere Amerikan standartlarında sağlık hizmeti verilmesini sağlamaktır.’
Amerikan Hastanesi’nin 20 Ağustos 1920 tarihinde kurulduğu
ilk yer, Eski İstanbul’da Çarşıkapı Caddesi’nde 67 no’lu üç katlı ahşap bir
köşktü. Halka 45 yatağı ve 3 ameliyathanesi ile hizmet vermekteydi.
Amerikan Hastanesi geçici olarak 1925 yılında Taksim’deki
Alman Hastanesi binasını kısa süre kullandıktan sonra, 1928 yılında Teşvikiye
Caddesi’nde bir apartmana taşınarak hizmet vermeye devam etmiştir.
Amerikan Hastanesi Nişantaşı’nda bugünkü yerinde, 14 Kasım
1939 günü, tarihinde ilk kez kendisi için özel tasarlanmış olan yeni binasında
hizmet vermeye başlamıştır.
1972 yılında yedi katlı Acheson binası, 1988 yılında on
katlı poliklinik binası ilavesi, 1991 yılında yeni acil servisi, 1994 yılında
da genişletilen giriş bölümü ile, 2600 m2’den 16.000m2’ye ulaşmıştır.
1995 yılında Vehbi Koç Vakfı bünyesine katılmıştır. Hastane
o güne kadar New York kökenli, kar amacı gütmeyen Amerikan Hastanesi Şirketi
tarafından yönetiliyor ve destekleniyordu.
1995 yılından itibaren Vehbi Koç Vakfı’nın yaklaşık 200
milyon doların üzerindeki katkılarıyla geniş çaplı renovasyon ve yeni modern
binalarıyla 2007 yılında 60.500 m2’lik bir modern sağlık tesisine dönüşmüştür.
92 yıl önce 45 yataklı, 3 ameliyathaneli olarak kurulan
hastane, günümüzde 200 hasta odası, 62 yoğun bakım yatağı ve 12 ameliyathanesi
olan yaklaşık 120 bin hastayı ayaktan, 20 binin üzerinde hastayı ise yatarak
tedavi eden ve 10 binin üzerinde ameliyat yapan lider ve güvenilir bir sağlık
kuruluşu haline gelmiştir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder